JellyPages.com
Blogger Widgets

Followers

Tuesday, August 25, 2009

moge lahir sebagai mujahid...

assalamualaikum..
hemm setelah sekian lama menyepi..ehem..kini saya kembali dengan sedikit post...
sebelum itu masih tidak terlewat untuk saya mengucapkan selamat menyambut ramadhan 1430H...
moge ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya...
untuk post kali ni...sekadar ingin berkongsi kegembiraan...
seorang baby baru sahaja lahir...lahirnya sama dengan tarikh lahir saya...12 ogos 2009...syukur jugak sebab berkesempatan jumpa si baby kecil ni...kebetulan cuti dan kakak jugak berpantang di rumah saya...makin meriah la rumah saya bulan ramadhan ni dan raya nanti insyAllah...
ehem...

anak sedara saya...alhamdulillah...muslimin... nama diberi Muhammad Anas bin Shahrul Mahzi...insan kecil ini diharapkan oleh ibu bapanya untuk menjadi seorang ustaz...
nama yang diberi juga untuk mendoakannya agar menjadi sehebat sahabat nabi, anas bin malik...seorang perawi hadis yang dijanjikan syurga...
sungguh tinggi cita2 mereka...
insyAllah...
amiinn...
kakak dia pun suke sangat...biasa la budak2...ada jugak jeles tu bila adiknye diberi perhatian...tapi sayang seorang kakak...gitu la...
hehe...
tak sabar nak tunggu si kecil ni membesar...namun...dia mesti teguh, seteguh akar tanjung yang tak goyang ditiup taufan...sekukuh masjid Ar Rahman di Acheh yang tak runtuh dilanda tsunami...
semua itu dengan izin Allah...moge Allah pelihara hatinya, dan kita semua dari segala kemaksiatan dan kemungkaran dunia ini....
nur auni najihah (kakak) dan muhammad anas
ustaz muhammad anas

No comments:

Post a Comment