JellyPages.com
Blogger Widgets

Followers

Thursday, March 15, 2012

Impian



Post kali ini merupakan post pertama tahun 2012. Tahun ini merupakan tahun terakhir aku di IPIP. Moge tahun ini lebih baik dari tahun lepas. Baru-baru ini abah dan emak bertolak untuk mengerjakan umrah. Sedih pula untuk kali ini sebab abah dan emak akan ke Jerusalem untuk melawat ke sana. Risiko masih ada. Tapi bak kata opah, tengah ada peluang baik pegi aja. Alhamdulillah, selasa yang lalu abah kata selamat dah dan akak bertolak ke madinah. syukur. Namun abah tak pula cerita tentang peluang solat di Masjidil Aqsa. Harap hajat mak dan abah untuk solat di Masjidil Aqsa tercapai.

Abah dan emak sebenarnya memang telah mengimpikan untuk ke Palestin. Berjumpa sedara mara di sana dan bersolat di Kiblat pertama umat Islam itu. Siapa sangka, impian tersebut menjadi kenyataan. Kalaulah tidak solat di Aqsa pun, sekurang2nya telah menjejakkan kaki di sana, bumi bertuah tanah anbiya'.

Jangan berhenti mengejar impian. InsyAllah, tanam niat dari awal untuk ke Masjidil Haram mengerjakan Haji dan mungkin menziarah Al-Aqsa.=)

1 comment:

  1. Alhamdulillah.tahniah smoga kita jg bakal mnjadi tetamuNya.

    ReplyDelete