JellyPages.com

Followers

Monday, April 19, 2010

hilang

assalamualaikum...
jumpe lagi di ruangan coret-coret...minggu ni minggu tenang saya...minggu lepass minggu sibuk...sibuk dengan ladies night and beberapa perkara lain...tapi pe yang lebih menyibukkan adalah apabila charger kesayangan saya rosak...bukan charger hp tapi charger laptop....terasa susah sgt bile takde charger nih...terpaksa la merempat ke sana ke mari nak pinjam charger...huhu...tapi takpe...ujian adalah tarbiah dari Allah...

dulu masa ada charger saya tak pernah terpikir, camne kehidupan saya tanpa charger... saya guna charger semahu saya...seronok je guna charger...tapi bila dah takde baru rasa kehilangan yang teramat sgt...sedey pun ada sebab payah nak wat kije...tapi alhamdulillah...hasil bantuan rakan-rakan...semuanya tidak la sesusah mana.... kredit untuk, aishah,salma,ima and mostly to my luvly roomate siti haswani...

kehilangan
selalu akan jadik macam ni...bila benda tu atau perkara itu takde lagi depan mata kita, baru kita nak hargai...sama la macam cerita charger saya tadi....kalau la charger saya masih elok pastinya sampai sekarang saya takkan fikir camne kalau charger saya rosak...

kehilangan akan berlaku...tak kisah la hilang apapun....tu sebab de kata puitis yang kata

'jangan salahkan perpisahan, kerana tanpa pertemuan takkan ada perpisahan'

faham tak makna disebalik kata puitis ni?? kita selalu tak cube hargai apa yang ada...contoh terdekat, ibu bapa kita yang melahirkan kita...sejauh mana kita hargai...betul ke sudah cukup segala yang kita buat untuk berbakti kepada mereka.... benar ke kita tak pernah berkata kasar walaupun uh??

dan pernah ke pulak kita mengucapkan rasa cinta kita pada mereka...??? ada dikalangan kita yang susah sangat nak ucap rasa sayang rindu dan cinta pada mak dan abah bukan?? sama la macam saya...tapi kenapa ye?? ego?? mungkin...

kadang kala perbuatan kita tak cukup untuk mengekspresikan rasa sayang rindu dan cinta kita pada mereka...maka apa lagi yang perlu kita buat...lafazkan rasa cinta itu untuk mereka...kenapa mudah pada kita berkata cinta pada pasangan kekasih kita tapi bukan pada ibu kita....nasihat untuk diri dan sahabat....hargai yang ada di depan mata....jangan sampai bila mata tertutup, ungkapan tu tak berguna lagi...

lafaz yang tersimpan

Luluh hatiku yang sayu
Menatap wajahmu tenang dalam lena
Kasih zahirkan laku
Sedangkan bibirku jauh dari lafaznya

Dan raut tuamu membekas jiwaku
Meredakan rindu mendamaikan kalbu
Tak mungkin kutemu iras sentuhanmu
Biarpun kuredah seluruh dunia
Mencari gantimu

Betapa sukarnya menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanya sekadar
tingkah
Cuma ungkapan kebisuan yang
melindungkan kalimah rahsia

Masih kubiarkan waktu
Melarikan lafaz kasihku padamu

Mengapakah sukar menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanyalah sekadar
tingkah
Cumalah ungkapan bisu kalimah rahsia

Apakah yang hilang andai dilisankan
Bait penghargaan penuh kejujuran
Tak mungkin terlihat cinta yang merona
Jika hanya renungan mata yang bersuara
Bukan tutur kata
Tiada lagi ertinya pengucapan

Andai akhir nafas di hujung helaan
Sebelum mata rapat terpejam
Usah biar kehilangan
Menggantikan lafaz yang tersimpan

Tajuk Nasyid : Lafaz Yang Tersimpan
Artis : Unic
Album : Tika Itu

p/s: lagu yang sangat menyentuh kalbu..sudah meluahkan rasa cinta pada ayah dan bonda??

1 comment:

  1. setuju..susah betul nak ckp syg+cinta pada mak ayah..perlu buat resolusi baru sempena pertambahan umur ni..^_^

    ReplyDelete