JellyPages.com
Blogger Widgets

Followers

Wednesday, December 5, 2012

Bekerja untuk Allah

Bukan semua orang tahu apa itu khidmat... aku jugak tak la berapa tahu...cuma bila seorang sahabat sebut tentang khidmat, aku terfikir... dulu, yang aku tahu tentang khidmat adalah berkhidmat. Contoh, orang minta tolong kita bantu, itu khidmat. Kita bekerja untuk satu syarikat itu khidmat... Rupa-rupanya khidmat ni lebih besar dari apa yang aku sangka. Khidmat dapat merendahkan ego seseorang. Khidmat boleh mengingatkan seorang pemimpin agar berlaku adil pada orang bawahannya, seorang anak boleh membantu ibu bapanya dengan senang hati... itu antara perkara yang dinamakan khidmat... sekarang aku berada di rumah. Terlalu banyak perancangan yang dicatat dalam sticky notes PC aku ni... Antaranya khidmat kepada ibu bapa... Ye aku akan berada lama di rumah, ini peluang khidmat aku... Aku suka lihat mak dan abah senyum dan gembira. Walaupun, tak pernah dengar pujian untuk aku atas pertolongan yang diberi, tapi aku tahu ibu bapa ku puas... Mood: Akhlak sahabat nabi Uwais Al-Qarni jadi contoh yang baik... :) Link Kisah Uwais Al-Qarni http://www.iluvislam.com/inspirasi/tokoh/3680-uwais-al-qarni-siapalah-dia-dibumi-namun-terkenal-langit.html

No comments:

Post a Comment