JellyPages.com
Blogger Widgets

Followers

Thursday, January 3, 2013

Letih Dah Dengar...

POSTO!! POSTO!! POSTO!!

Hehe.. Sebenarnya bukan nak cerita pasal posto. Nak cerita pasal posting. Huk3...
Aku baru je abis belajar hujung tahun lepas. Bulan 11. Duduk rumah memang seronok. Relaks, dapat tolong mak, abah, opah... then aku belajar urus masa aku dengan baik.

Masa awal aku habis belajar, masa awal bulan 12, aku rasa seronok. Walaupun ada sikit tension sebab tak tau lagi posting bulan berapa, tapi seronok jugak sebab tak banayk perkara nak fikir. So aku tumpu pada khidmat ngan mak abah dan opah.

Tapi after a few weeks, lepas kengkawan dalam fb group PISMP jan 2009 dok cerita pasal posting, serius aku menangis... Aku dah belajar 5 tahun setengah, including 1 tahun setengah amik stpm so total aku belajar untuk dapat degree aku 7 tahun... kalau aku amik medic, dah doktor dah aku. Aku memang tension masa akhir bulan 12 baru ni. Kami dah la tak tau lagi tarikh temuduga, tarikh posting pun tak tau. Mula la dengar rumours2 yang tak sedap di dengar.

"Kita akan interim dulu"

"SPP kata kita jangan confident sanagt bakal dipostingkan"

"Posting kita bulan 3"

"Kita posting after konvo"

Argghhh... memang sesak nafas dengar. Then, permulaan bulan 2013, fb group PISMP minta kami2 buat twitter as support untuk dapat peluang posting dr yb2.. kira cm dapat perhatian la. Then aku pun mula membuat akaun twitter. Its just a good medium for connecting people.. ramai kawan.. aku tak kenal pun diaorang ni tapi atas sebab isu posting ni jadi kawan plak. Then bleh share together plak kesusahan hati masing2..

Sebenarnya, setiap yang Allah susun tersedia pelbagai hikmah yang kita sendiri tak tau di mana letaknya hikmah tu. Sampai sekarang aku belum dipostingkan, belum tau tarikh, even belum tau tarikh temu duga. Tapi aku dah mula rasa a little bit calm sebab tahu Allah yang lebih tahu bila selayaknya kami dipostingkan.

Masih ada banyak perkara disekeliling aku yang aku boleh buat before aku tau tarikh posting aku. Daripada macam meratapi tarikh yang tak dapat2 tu, then mensia2kan waktu yang ada, better should do something better yang boleh bantu aku jadi lebih baik then before.

P/S: terpegun tengok heliza dalam assalamualaikum tv alhijrah bila dia boleh cakap dengan hadith2 lancar sedangkan baru join usrah fitrah... Tak de yang mustahil.. take turn to change.. :)

2 comments: