JellyPages.com

Followers

Sunday, April 19, 2009

Ini betul2...bukan cobaan....

Seperti yang dijanjikan...post aku yang seterusnya ialah berkenaan tragedi pelik tapi benar...
Ramai sahabat yang dah bercerita tapi aku jugak nak cite pengalaman ni..yela..bukan selalu dapat... dan aku jugak tak minta de pengalamn cam nih...dan aku harap jugak biar la ni yang terakhir...hu2...
Antum percaya tentang adanya makhluk halus???
mungkin susah nak percaya bagi orang yang rasa dirinya 'moden'...
sebenarnya, benda ni wujud...

Dalam Al-Quran Allah berfirman:
"Dan Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka menyembah-Ku"
(Surah Adz-Dzaariyaat:56)

Nah!! ni ayat Quran...tak percaya lagi???
Maksudnya, makhluk ini memang wujud...mereka juga makhluk Allah...

Ok, aku bukan nak bercerita panjang tentang kejadian yang menimpa sahabat aku, Intan (bukan nama sebenar) dan Nona (Juga bukan nama sebenar).. Bukan niat nak mengaibkan, tapi aku nak kongsi pengalaman aku yang telah membuka mata aku yang rabun ni menjelajah satu alam ciptaan Allah SWT...Allahuakbar..


Kisah pertama:

Ustaz Darul Syifa pegang kepala Intan seolah-olah dia pegang tanduk...pastu dia patahkan satu tanduk....Intan mengerang...
"Aduh...habis la aku dah huduh..."
"Padan muka hang...dah takda tanduk...spesis apa jin takda tanduk...hang dah takda tanduk...hang nak keluaq ka taknak??"
"Tak mau...aku nak duk dalam dia ni...dia ni baik....alim...solat tak tinggal...tak suka bohong...dia sayang mak pak dia....." dan acam-macam lagi.....

aku terdiam dan berfikir seketika.... erm....Intan memang macam tu...dia sangat baik...dia rajin ajak aku solat Subuh jemaah...puasa...pegi surau... hemmm....insaf...!!


Kisah kedua:

Di surau...Aku peluk Intan...dia sangat takut mendengar nama Ustaz Zakaria...
"Jap lagi ustaz Z datang nak ubat Intan..."
"Taknak kak Nora...Intan nak balik.."
"Intan...Intan tak boleh balik....Intan kene lawan dia..."
Intan menangis..
Aku ajak dia jalan sambil baca ayat kursi...dia pun ikut sama dalam keadaan teresk-esak...
Tak lama pastu...seorang muslimin datang....aku pun tak pasti apa yang dilakukannya...
dia panggil Intan ke depan surau...nampak dia bermunajat.... tiba-tiba Intan mengelupur..
"Allahuakbar...Allaaaaaaaaaaahukabar...."
muslimin tu start azan...Intan pun berlari ke pintu.. aku pun terkam dia...aku tau dia mesti sakit aku buat camtu...tapi bila aku fikir jin yang ada dalam badan Intan, aku mest tolong Intan...

Selepas Intan diubati oleh ustaz Z...Intan dapat lihat...ada dikalangan Jin yang duduk di dalam surau...ada yang solat dan ada yang mengaji...

Jelas depan mata aku...aku pernah dengar je yang kalu syaitan dengar azan dia lari pi bilik air... tapi malam tu betul...Jin dalam badan Intan jugak tak tahan dengar azan.... dan jelas juga bahawa semua makhluk beribadat pada Allah....SubhanAllah...

Kisah tiga:

Kejadian ni pun di surau jugak...Setelah bertungkus-lumus ustaz nak keluarkan jin dalam badan Nona..Nona punpengsan...ustaz suh dia tido dulu...ustaz kate ustaz nak pi makan...semua muslimin balik...tinggal la beberapa orang muslimat dalam surau tu...Aku pegang tangan Nona... Aku pun takut-takut berani je....tapi sebab kesian sangat tengok Nona.. kami pun duduk dekat keliling dia...tiba-tiba seorang sahabat bersuara:
"Kalu Allah nak keluarkan jin ni dari badan Nona ni, sekelip mata Allah boleh kuarkan...tapi Allah nak tengok usaha kita nak tolong Intan..."
Semua terdiam.... dan kami semua setuju untuk bermunajat pada Allah sendirian... Kami semua diam membisu...terlihat seorang demi seorang menitiskan air mata....Pengharapan hanya pada Allah sebab kami dah tak tau lagi nak buat apa...semua diam...berdoa dalam hati moga Allah mudahkan urusan Nona...

Tiba-tiba....

kaki Nona kejang...Nona bergerak-gerak...mukanya berkerut..kakinya tertarik ke muka pintu.. kami semua pegang tangan Nona...Nona bangun dan terus muntah... kami tanya Nona..
"ok tak?"
"Kenapa Nona ada kat surau ni???"
"Kami semua tersenyum...Nona dah kembali...

Aku terdiam seketika...air mata tak henti-henti jatuh...
semua yang ada sujud syukur...sebenarnya pergantungan
dan persandaran makhluk hanya pada Allah.....!! Sebelum balik, Nona kata 'benda tu tengok dia dari luar surau......................

Mugkin nampak cam merepek apa yang au cuba
sampaikan...tapi itulah hakikatnya....Allah telah menyususn atur semua secantiknya....Manusia yang perlu meneroka mencari hikmah yang ada di dalamnya... Alhamdulillah...ukhuwah kami semakin rapat....InsyAllah..kekal hingga ke jannah....
p/s: Intan kata ada yang menokok tambah cerita sebenar.... Kalu sesiapa tahu kisah sebenar,perbetulkanlah...takut da segelintir yang menokok tambah bawak aib sahabat muslim kita plak....nauzubillah...




No comments:

Post a Comment