JellyPages.com

Followers

Monday, May 4, 2009

tawakal la wahai diri......

hemmm...post kali ni...ntah ana pun tak tau...sbb ana paling takut menaip bila ana tgh panas hati dalam erti kate marah...
mungkin dengan istilah ana ni, sejuk skit hati..kalu gune 'aku'...lebih membara2 rasa marah ni...
hemmm
pe yang ana marahkan sangat????
lebih kepada marah diri sendiri sebenarnya...kite ni kekadang nak wat yang terbaik, tapi selalu je cuai...dalam erti kata, semut di seberang sungai nampak...gajah di depan mate tak nampak...

sebagai seorang penggerak Islam, (segan nak guna istilah daie, rasa tak layak...huhu) tak seharusnya ada dalam diri perasaan futur iaitu putus asa...sebab perasaan futur itu sgt bahaya dan seharusnya seorang daie lebih mementingkan usaha, doa dan yang penting, tawakal tu 'ala Allah...
setelah berusaha hanya Allah yang akan melorongkan jalan kejayaan atas usaha tersebut...

mungkin ana kurang bertawakal...memang ana rasa marah pada diri...bile tau maksiat merata-rata...tak terbendung....tambah pula dengan kesilapan mempercayai golongan fasiq....rasa marah pada diri meluap-luap...astaghfirullahalazim....

kadang2 terpikir jugak, nape la ana tak jadik cam sahabat2 ana yang bleh tegor direct je dengan berani dan lantangnya....sedih jugak...mungkin teguran lembut tak bleh pakai untuk mereka yang tegar nih.........tapi.....ana harap dengan kelemahan ana ni jugak dapat membantu membanteras maksiat yang berleluasa dengan dahsyatnye dan akhirnya biah islamiyah terbentuk di IPIP dan mungkin seantero dunia.................amin.....

lastly, ana nasihatkan khusus pada diri ana dan juga pada sahabat dan pada sesiapa sahaja..... tawakal la pada Allah atas setiap usaha yang kita wat... insyAllah.... Allah tak tinggal kita sendiri...
Bukan hasil yang penting tetapi usaha yang kita lakukan.....Allah maha pemberi...moge lebih bersabar hadapi dugaan...


Allah dah berfirman:
"dan ada lagi yang kamu suka...iaitu pertolongan daripada Allah dan kemenangan yang dekat waktunya. dan sampaikanlah berita gembira pada orang2 beriman"
(as-saff:13)

p/s: (lebih pada motivasi diri sendiri sebenarnya....hu2.....harap semua dapat iktibar)

1 comment:

  1. Salam,.. Nora, Innallahama'assabiriin.. Nti punya kasih dan sayang, perangi mereka dengan kasih dan sayang Lillahita'ala.. InsyaAllah.. Moga Allah permudahkan... Salam Perjuangan!! Do'akan ana terus istiqamah..huhu.. Takot..

    ReplyDelete